6 клас

17.03.2020 року
Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал підручника і виконати вправи. Завдання виконувати в робочому зошиті, вказуючи дату виконання і тему.


Повторити "Прикметник як частина мови", "Групи прикметників за значенням", "Ступені порівняння якісних прикметників", "Відмінювання прикметників твердої й м'якої груп", "Творення прикметників".

До 19 березня 2020 року

Опрацювати і вивчити правила: 
  • "Написання прикметникових суфіксів", виконати вправи 415, 418.
  • "Написання НЕ з прикметниками", виконати вправи 421, 424.
  • "Написання -н- і -нн- у прикметниках", виконати вправи 428, 432.
  • "Написання складних прикметників разом і через дефіс", виконати вправи 438, 439.
  • "Написання прізвищ прикметникової форми", виконати вправи 444, 445.


19 березня 2020 року о 14 годині  
буде надано текст самостійної роботи, яку потрібно виконати до 17 години того ж дня. 
Відповідь надіслати у прикріпленому файлі 
на електронну адресу 
irinavoloshina14.01@gmail.com. 
Обов'язково вкажіть своє прізвище і тему роботи у назві файлу.


Самостійна робота "Прикметник. Правопис прикметників"
Роботу виконати на окремому аркуші, звітувати на електронну адресу


Прикметник. Розряди прикметників. Ступені порівняння прикметників. Відмінювання й правопис прикметників, 6 клас
1. Розподіліть подані прикметники за розрядами. З перших літер слів кожного розряду складіть назви основних жанрів драматургії.
Каштановий цвіт, дідусів капелюх, осінній вечір, товстий гаманець, магнітний виріб, Романів портфель, романтична зустріч, активний учень, аріаднина нитка, гарний хлопець, еволюційний період, екзотичний фрукт, дотепний жарт, дерев’яний стілець, ірпінський пейзаж, ініціативний робітник, матусина хустка, яготинський йогурт, ахіллесів меч, ясний день.
2. Відредагуйте речення. Визначте розряд прикметників.
1. У місті виріс новий жилий масив. 2. Похожі квартири є в сусідньому будинку. 3.Книжний магазин уже закрито. 4. На обід була гречнева каша та морковний салат. 5. Бібліотека отримала нову научну літературу. 6. У цьому магазині товар самий дешевий. 7. Ці яблука дуже сочні. 8. Кілька учнів дали невірні відповіді.
3. Запишіть речення, ставлячи прикметники в потрібний відмінок, визначте його.
За перелазом Микола побачив смагляв... дівчинку в білом... капелюшку. «Цього року щедр... урожай»,– сказав стареньк... дідусь. Запашн... та п’янк... аромат стояв у ранков... повітрі. Відом... артиста привітали гучн... оплесками. Дівчина була білолиц..., чорнобров.... У дитинстві я був зачарований мамин... казками. Тихо вночі, тільки чутно соловейков... пісню. Хлопчик мав дуже вразлив... душу, м’як... характер, тому завжди був для всіх посміховиськом. Нещаслив... година, як лих... родина. Доля карає і вельможн..., і незаможн.... Головн... темою його творів було протиставлення добра і зла, гостр... критика тогочасн... ладу.
4. Перекладіть української мовою англійські прикметники, утворіть від них просту та складену форму вищого ступеня порівняння.
Thin, dry, loud, soft, strong, poor, generous, happy, sad, difficult, wide, slow.
5. Від поданих іменників утворіть за допомогою суфіксів -ськ-, -цьк-, -зьк- прикметники.
(Козак) човен, (Франція) мова, (Тернопіль) область, (Кавказ) пісні, (українець) мова, (учитель) стіл, (чумак) віз, (риба) сітка, (мистецтво) освіта, (батько) хата, (Київ) дороги, (німець) солдат, (море) берег, (Крим) півострів, (село) родина, (Турція) орнамент, (Кривий Ріг) комбінат.
6. Утворіть від поданих іменників відносні прикметники за допомогою суфіксів       -ов-, -ев-, -єв-. Позначте наголос у словах.
Матч, черешня, соя, яблуня, щавель, калій, вишня, гроші, калина, клен, кришталь, ситець, стронцій, тиждень, душ, сургуч, марганець, діагональ, плащ, життя, грудень, тюль, взуття, алюміній.
7. Перекладіть словосполучення українською мовою й запишіть. Складіть із ними 6 речень.
Вещевой мешок, образцовый почерк, грушевый напиток, оранжевая блузка, полевая мишь, боевой дух, дождевая вода, овощной суп, березовые дрова, сосновые доски, волевой человек, ситцевое платье.
8. Від іменників утворіть присвійні прикметники у формі чоловічого роду. Спочатку запишіть слова з суфіксом -ин-, а потім – із суфіксом -їн-.
Галя, Марія, Надія, тітка, Ольга, сестра, бабуся, дочка, Наталя, невістка, Тетяна, орел, соловей, Микола, свекруха, рибалка, Одарка.
9. Відновіть фразеологізми, утворивши словосполучення «прикметник + іменник». Поясніть значення цих фразеологізмів. Визначте лексико-граматичний розряд.
Баба, літо; Ахіллес, п’ята; Авгій, стайні; Геркулес, подвиг; Прометей, вогонь; Сізіф, праця; Гордій, вузол.
10. Проаналізуйте написання прикметникових суфіксів у поданих рядах словосполучень. Підкресліть зайве словосполучення. Свій вибір обґрунтуйте.
1.       Дуб..вий гай, коричн..ве пальто, лісник..ва хата.
2.       Малин..ве варення, стал..вий трос, емал..вий казан.
3.       Брат..ва ідея, франк..ві твори, яблун..вий сад.
4.       Крем..ве плаття, вишн..вий джем, метал..вий стіл.
5.       Ондатр..ва шапка, батьк..ва порада, клас..чна проза.
11. Проаналізуйте речення. Знайдіть у кожній групі речень «зайве» за синтаксичною роллю прикметника.
І. 1. Звук літаків був гучним і страшним.
2. Кроки стали лункішими.
3. Із хмари линув рясний дощ.
ІІ. 1. У лісі звідусіль линули пташині переспіви.
2. Він залишався спокійним.

3. У небі запалюються одна за одною холодні зірки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий